Nog maar een week te gaan - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Dymphy Blokland - WaarBenJij.nu Nog maar een week te gaan - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Dymphy Blokland - WaarBenJij.nu

Nog maar een week te gaan

Door: Dymphy Blokland

Blijf op de hoogte en volg Dymphy

02 Juni 2012 | Cyprus, Paphos

Nogmaals mijn oprechte excuses voor het lange wachten op een nieuw verslag. Ik was vorige week geëindigd bij mijn nieuwe week in een nieuwe klas. ook deze week begon weer lekker met heel te doen. De leraressen weten mij goed bezig te houden. des te schuldiger voelde ik mij toen ik ook nog eens moest vrij vragen voor een vrijdag omdat we verplicht voor de Griekse les een uitstapje moest maken die we niet in het weekend konden doen. gelukkig begrepen ze het wel. Nog steeds word ik af en toe verward met miss Kelly. de kinderen vinden ons blijkbaar erg op elkaar lijken ofzo. ik ren weer elke les van klas naar klas en de namen leer ik steeds beter. ondanks dat ik er 50 moet leren binnen twee weken! elke morgen stond ik dan ook in de verkeerde klas en werd ik doorgestuurd naar de andere. Ik mocht hier al veel doen. vaak waren de leraressen zelf zo druk dat ik de problemen van de kinderen op mocht vangen. Pfoe, ja in reception spreken ze de letters ook nog eens heel anders uit... en beginnen we weer opnieuw met klanken zoals aaa of ggg of Hu... wat een gedoe zeg. Ook mocht ik testen afnemen bij kinderen wat erg bijzonder was om te doen omdat ik zo moest testen of ze al de vormen wisten en de kleuren. Ook hebben ze de hele week repetities gehad van muziek omdat ze volgende week vrijdag een uitvoering hebben. Of ik hierheen ga is nog maar de vraag omdat onze inpakdag is. Meestal zaten de leraressen en ik dan zo erg te slapen omdat de liedjes onwijs saai zijn. Maja dat was de keuze van de muzieklerares. Ook hebben we de hele week met het onderwerp zee gewerkt en in één klas heb ik alles mogen voorbereiden voor het onderwerp de regenboogvis waarvan de meeste collegaatjes onder mij wel weten wat dat voor een verhaaltje is. Donderdag heb ik met de leraressen nog even doorgenomen over hoe we het dinsdag op onze grote dutchday gaan aanpakken. Ze zijn erg enthousiast hierover. Daarna heb ik alweer afscheid moeten nemen van de klassen. waarbij een meisje bijna moest huilen en de hel dag op mijn schoot heeft gehangen. Zo lief.

Nu vergeet ik trouwens bijna te vertellen dat afgelopen woensdag wij allemaal zijn geslaagd voor ons grieks examen en we ons certificaat snel mogen ontvangen!

Vrijdag hadden we al vroeg ons uitstapje. Om kwart voor acht stonden we allemaal beneden waar angelos niet veel later ook stond. we kregen nog wat onzin praat en niet veel later kwam onze chauffeur er aan voor de dag. eerst zijn we naar de tempel van aphrodite gereden. wat wel mooi was om te zien en waar ik nog een illegale foto heb gemaakt van iets.. kreeg gelijk op me kop van de bewaker en als ik maar niet op het internet zou zetten. okee meneer... Na deze warme open vlakte zijn we doorgereden naar aphrodite beach. met de rots van aphrodite. Ja je raad het al. alles op dit eiland draait om aphrodite hihi. hier heb ik even flink tot rust staan komen Na een week vol tranen en slecht nieuws vanuit het thuisfront. Na wat rondneuzen in het souvenir shopje zijn we naar een site gereden met een mooi oud theater. En de stop daarna was een schitterend oud kasteel. waarna we eindelijk gingen rijden naar het lang verwachte limassol. En wat heb ik nou gezien van limassol behalve dan veel verkeerd en file? juist.. de shopstraat. Na 7 weken mocht ik dan eindelijk een nieuwe broek kopen die ik ook daadwerkelijk paste. En ook nog eens eentje die ik op me stage kan dragen! werd wel tijd omdat de enige lange broek die ik bij me heb nog onder de bleekvlekken zit van de grote schoonmaak hier destijds. Ik hoor mijn moeder nog vragen of ik niet beter twee lange broeken mee kon nemen.... Tsja. Na deze lange dag waarbij we pas om half 5 thuis waren hadden we dan ook echt geen zin meer om te gaan koken. Dus zijn we maar uit eten gegaan. bij een heel goedkoop tentje waar ik ook al weer snel vol zat. de rest van de avond hebben we thuis gezeten.

Vandaag zijn we begonnen met het organiseren van de Hollandse dag en gelukkig ondanks dat we het met zun drieën doen zijn we het overal snel over eens. we hebben een paar uur gezeten er aan en de rest van de dag doen we het rustig aan. Ik geloof dat iedereen behoorlijk moe is. vanavond is een van onze laatste keer stappen. dus willen we er nog iets gezelligs van maken. en morgen gaan we op een boottrip de hele dag. waar ik toch wel stiekem hoop dat we nog wat dolfijnen kunnen spotten. Ook is dit mijn laatste kans om eens goed van de zon te genieten wat ik de laatste wekken ook niet meer echt heb gedaan. Dus ben benieuwd. Ik hoop dat een van mijn laatste verslagjes niet meer zo lang op zich laat wachten!

  • 02 Juni 2012 - 15:57

    Marianne:

    Luek verslag weer en mooie foto's. Geniet nog van de laatste week.Nu is het echt afteleln en voor je het weet zit je weer gewoon in Nederland.

  • 06 Juni 2012 - 13:13

    Guyani (+bso Kids):

    Hallo dymphy,

    ik en de andere kindere missen u komt u nog snel terug?
    ik heb een mooi tekening gemaakt voor uw en ik denk dat je het wel mooi gaat vinden.
    Ik zij een keertje tegen yolainy dat ik u miste en yolainy mist u ook.

    groetjes guyani en de bso kids

  • 06 Juni 2012 - 13:15

    Je Collega's:

    Hee Dymphy,

    Zo te lezen heb je niet stil gezeten. We missen je en zien je volgende week weer.

    Groetjes van ons

  • 06 Juni 2012 - 13:15

    Dymphy:

    Hey guyani,

    volgende week kom ik weer terug naar de BSO want aankomende zaterdag vlieg ik terug. Ik heb dan ook ee leuk cadeautje voor jullie en ik mis jullie ook zeker!

  • 06 Juni 2012 - 13:18

    Dymphy:

    Ik ben wel weer erg blij als ik thuis ben, ik heb iedereen erg gemist en mis de 'luxe' van nederland wel weer een beetje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dymphy

20 Jaar en zit nu in het tweede jaar van PW4 kinderopvang van het Davinci College te dordrecht. Ik ga samen met esmeralda en Kelly naar cyprus voor een buitenlandse stage.

Actief sinds 26 Maart 2012
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 12297

Voorgaande reizen:

17 April 2012 - 09 Juni 2012

Stage in Cyprus

Landen bezocht: