Nog 4 weken te gaan - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Dymphy Blokland - WaarBenJij.nu Nog 4 weken te gaan - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Dymphy Blokland - WaarBenJij.nu

Nog 4 weken te gaan

Door: Dymphy Blokland

Blijf op de hoogte en volg Dymphy

11 Mei 2012 | Cyprus, Paphos

HALLO!!! Sorry dat ik al even niets van me heb laten horen. Dinsdag en Woensdag was ik dus ziek. misschien komt het van het water dat ik had gedronken uit de kraan om mee naar school te nemen. doen we dus voorlopig niet meer. Ook hadden we wat leuke verrassingen. Jeej! kakkerlakken plaag! dus kwamen de meiden woensdag thuis met allemaal spul tegen de kakkerlakken en hebben we het huis grondig en hard schoongemaakt. het hele appartement stonk dus lekker naar anti kakkerlakkenspul. "s avonds hebben esmeralda en ik dus maar besloten om onszelf te trakteren op een kindermenu bij de pelican. Ons nieuwe favoriete stekkie. om vervolgens in de heerlijke lucht te gaan slapen. Ja dat werd hem dus niet voor mij. omdat we de deuren nog amper durven open te zetten door de kakkerlakken sliep ik om drie uur nog niet. en mijn wekker ging toch echt weer om 6 uur. Ja ook hier wordt het nu 's nachts steeds warmer en blijft de warmte lekker hangen in het appartement.
Dat deed dus wel zeer toen om 6 uur ons wekkertje weer ging. Nu was Kelly ziek thuis. Ze waren erg blij op mijn stage om me weer te zien en ik werd weer lekker aan het werk gezet. tijdens het zelfstandig werken heb ik dan ook lekker rondgelopen tussen de tafels en de kinderen geholpen. Ook heb ik wat dingen overlegt over wat ik de komende week zou kunnen gaan doen. voor ik het wist was de dag alweer voorbij.
En toen hadden we om drie uur weer griekse les. Ik wordt er steeds beter in al blijft het niet echt hangen. Ook kwam onze grote vriend Angelos weer langs voor het geld en om te praten over ons uitje die we in paphos zouden krijgen... hier waren we het niet mee eens want we hebben tenslotte in de weken dat we hier zitten echt al alles wel gezien .
Na wat overleggen zijn we er redelijk uitgekomen. Misschien wordt het dus limassol. ben benieuwd want veel verder dan paphos ben ik nog niet gekomen. Na een uur was Angelos weer weg en hebben we uiteindelijk maar twee uur les gehad. Na wat kakkerlakken jagen ben ik om 9 uur naar bed gegaan want ik was helemaal kapot.

Vanmorgen toen Kathleen smste dat ze onderweg was tilde esmeralda haar tas op en ja hoor verrassing!! een kakkerlak van zeker 5 cm groot. ik word zo moe van die beesten. maar volgens iedereen komt het door het weer en valt het niet te voorkomen en dat ze ook in de nieuwe huizen zitten. Op stage aangekomen werd ik weer lekker aan het werk gezet en mocht ik tijdens engelse test meehelpen door een groepje de toets af te nemen. Ook kent de lerares eindelijk mijn naam. ik vind het nog steeds wel gek om Miss Dymphy genoemd te worden hihi. De kinderen zijn ook al goed gewend aan me en komen met al hun vragen ook al naar mij toe. ik begeleid soms wat groepjes apart die wat achterlopen. Tijdens het zwemmen bijvoorbeeld waren er twee die niet gingen zwemmen. Met hen ben ik gaan rekenen en taal gaan doen. De kinderen hier zijn onwijs beleef en schattig. de hele dag door krijg ik van de meisjes complimentjes over mijn uiterlijk en willen ze me overal bij helpen als ik ergens niet zo snel uitkom. Tijdens mijn tijd alleen kwam Mrs Hutson langs om te vertellen dat we het zesde uur dus naar de senioren moesten gaan om ons voor te stellen. Oh boy. Dat vonden we dus tien keer niks want de oudste van de senioren zijn toch al gauw 18 jaar oud. Maar er waren wat vragen geweest over wie wij waren en waarom we gewone kleding droegen. Dus tijdens het zesde uur zijn we verzameld bij mijn lokaal om vervolgens zonder begeleiding naar de gymzaal te lopen waar alles plaats vond. Omdat we geen idee hadden bij wie we moesten zijn of wat we moesten doen besloten esmeralda en ik om het papiertje te gaan halen voor Karen mijn begeleidster die op het bureau lag. halverwege werden we echter al terug geroepen door een leraar. Bij de deur van de gymzaal aan gekomen, kwam kelly al naar buiten gestormd. was ze dus al op het podium geweest zonder ons. van hoe ze het vertelde lange we helemaal dubbel. en dat is de hele pauze lang ook niet meer goed gekomen. Ik vertelde het aan mijn begeleidster en ook die lag helemaal dubbel. het laatste uurtje was niet zo heel veel want dat is golden time. dan mogen de kinderen zelf kijken wat ze willen gaan doen en heb ik wat zitten kleuren met de kinderen. Na schooltijd hebben we weer een uur gewacht op onze lift omdat die altijd nog bijlest geeft en bij thuiskomst zijn esmeralda en ik maar weer gelijk op kakkerlakken zoektocht gegaan. twee kleintjes dit keer.... gelukkig hebben we over 8 dagen een man in huis die ze voor ons kan vangen want dit is echt niet leuk meer :( Nu hebben we weer lekker weekend. dus zo maar eens klaar maken voor het weekend en bijkomen. en dan ons weekend ritueel weer af gaan. Gek idee dat Michael hier is over 8 dagen. maar ben er wel super blij mee! vooral met die kakkerlakkenzoektochten hier ben ik het langzamerhand wel zat. Gelukkig is kelly hier bij ons om ons te laten lachen.
Mijn volgende verslag zal wel weer een maandag avond worden. Volgende week ga ik namelijk de tekeningen geven van mij stagekinderen uit Nederland. En als ik thuis kom heb ik ook een leuk presentje voor hen. Want de kinderen hier gaan ook een tekening voor hun maken. :D
Dat was het wel weer... er komen vast nog 100 dingen in me op als ik dit verhaal afsluit maja.. er gebeurd ook zoveel hier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dymphy

20 Jaar en zit nu in het tweede jaar van PW4 kinderopvang van het Davinci College te dordrecht. Ik ga samen met esmeralda en Kelly naar cyprus voor een buitenlandse stage.

Actief sinds 26 Maart 2012
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 12296

Voorgaande reizen:

17 April 2012 - 09 Juni 2012

Stage in Cyprus

Landen bezocht: