Weekend!! in Cyprus - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Dymphy Blokland - WaarBenJij.nu Weekend!! in Cyprus - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Dymphy Blokland - WaarBenJij.nu

Weekend!! in Cyprus

Door: Dymphy Blokland

Blijf op de hoogte en volg Dymphy

28 April 2012 | Cyprus, Paphos

27 april
Laatste stagedag voor het weekend. En dat was te merken. Marcos was vreselijk duf en moest steeds geeuwen. Waardoor ik steeds mee ging doen. Ik maakte er grapjes over tegen hem en hij moest steeds om mij lachen. Ik heb hem nog wat geholpen met lesjes en probeerde hem wakkeer te houden. Ik had wel een uur meer vrij omdat ze form time uur hadden. Wat betekend dat ze mogen gaan doen wat ze willen. Spelen dus. Ik hoefde hier niet bij te zijn. Maud en Esli hadden hun laatste dag op stage en daarna zijn we met de taxi en maud haar moeder en tante naar huis gegaan. Daarna zijn we nog even wat spullen op gaan halen bij de meiden die ze over hadden. Ik ben daarna ook even in slaap gevallen en rond half 10 zijn we weer naar george gegaan. Hier hadden we ontzettend veel lol met george. Ook hebben we serieuse gesprekken met hem gehad en zijn levensverhaal gehoord. Ons vijf meiden was al een gozer opgevallen waarmee hij ahd zitten praten. Een neef ofzo. Nu hebben wij een vriend dus bllijft bij kijken maar onze vrijgezelle anne-marie zag er wel wat in! Dus george heeft hem gebeld terug te komen. En dat kwam die uiteindelijk ook. Toen hebben we nog even emt hem zitten kletsen. En onze vertaler george want andrew. Zoals die heet kon niet al te best engels. Toen kwamen we op het onderwerp dansen. George zij dat hij niet kon dansen en riep de grote brede marios er bij. Ik was dus de lul. Marios wilde met mij de chacha gaan doen. Ik dus de chacha gaan doen met marios... gewoon midden op het plein terwijl ik de meiden hoorde juichen. Na een tijdje dansen heb ik met marios staan praten die schoor bleek te zijn van het lesgeven met dansen. Hij is dus dansleraar. Ook vond hij dat ik een goede dansstijl had. Uhm okee:D dank je. Vertel mijn vriend dat! Hij vond het jammer dat ik gestopt was. Ook verteldehij dat hij met zijn dansers ook wel eens naar competities is geweest in nederland. Na een tijdje praten ben ik terug gaan zitten bij de meiden. Waar er afspraken werden gemaakt om met andrew en drie of vier vrienden van hem naar Flairs te gaan op zaterdag. Wij wilde toch al gaan dus dat kwam goed uit. Hij stelde voor om ons te rijden maar omdat we al snel erachter kwamne dat cyprioten drinken en rijden hebben we besloten toch maar een taxi te pakken. Anne-marie heeft zijn nummer gekregen en dus zullenn we hem morgen zien bij Flairs.
28 april
Vanmorgen was ik na 11 uur mijn bed uit. Ik ben toen gelijk in mijn bikini gedoken en heb me ingesmeerd voor een dagje strand. Uiteindelijk was iedereen pas om 1 uur klaar met klaarmaken, eten en skypen en gingen we op weg naar de haven eerst. We probeerde eerst een bus te pakken maar gaven dit na 200 minuten geen bus te hebben gezien al op en hebben stevie’s maar weer gebeld. Die stond er weer netjes na 10 minuten en heeft ons afgezet op het grote busstation waar we de bus hebben gepakt naar coral beach. Een van de wenige zandstranden hier in de omgeving helaas. Hier waren we ongeveer met een half uurtje waar de twee spaanse meiden en annemarie en daphne al op ons aan het wachten waren. Daar zijn we dus naast gaan liggen. Ik natuurlijk klagend over het zand. Want ja, zand en ik gaan gewoon niet samen! Toen hoorde we opeens nog emer nederlandse stemmen! Wat leuk. Naast osn lagen een man en een vrouw met een klein meisje. Die als eerste anne marie strikte om mee te gaan zwemmen. Wat een lekker bijdehand meisje was dat! Hou ik wel van! Ze heette Zala en ze is vijf jaar. We hoorde ook al dat ze niet bij ons uit de buurt kwamen. We dachten al aan gauw aan limburgers haha. Hoe zou dat toch komen.
De vier meiden die er al waren gingen ook al vroeger weg. Wij bleven nog omdat we erna gelijk uit eten wilde gaan in de haven. Dus zijn we nog lekker met Zala bezig geweest die zo af en toe heerlijk bijdehandte opmerkingen had. We hebben dan ook veel met de ouders van het meisje gelachen. Ze was ook erg nieuwschierig en stelde ons allemaal vragen. Waardoor we uiteindelijk weer op eht onderwerp buitenlandse stage kwamen. Ook zijn we nog even wezen wandelen over het strand. Niet veel later zijn Esmeralda en Kelly beachdingen wezen halen zodat ze konden gaan tennissen. Ik hoopte nog wat meet kleur te krijgen. Daarna kwam Zala ons weer vermaken en moesten we met haar een rollespel sneeuwwitje gaan spelen met Es, Kel en mij als dwergjes. Hahaha, hebben wij weer. De ouders wilde graag weten wat we aanraadde om te gaan eten. Wij riepen natuurlijk Theo’s! Kwart over vijf gingen zij weg en ook wij zijn daarna teruggegaan met de bus naar de haven. Waar we weer naar Theo’s gingen. Helaas was pettemans er niet. Maar een broertje van hem. Die zeker nog veel gekker was. Wij lagen helemaal in een duik! We ehbben toen lekker een voorgerechtje garlic bread besteld en uiteraard daarna zalm :D die gelukkig hier niet zo duur was. Ik betaalde voor dit gerecht maar 13 euro. We bleven toen bezig met de obers en een vand e broers van theo’s. Na ons eten kregen we van de lieve man ook nog eens drie gratis glazen wijn. En hadden we nog een gesprekje met de schotse damens naast ons die ook vroegen naar onze boeiende stage periode. Waar ging het heen met die mannen! Me kaken deden uiteindelijk al behroolijk zeer van eht lachen en eigenlijk stond op de plannining om naar huis te gaan. En toen onze verrassing kwamen daar Zala en de ouders van Zala weer aan! Zala kwam al helemaal blij op ons aanvliegen en we kregen alledrie een kus. Ze showde ons haar jurkje en nieuwe speeltje. En ze had weer genoeg te vertellen. Ook de obers konden gigantisch lachen om Zala. Naast ons kwamen nog twee nederlandse dames te zitten nadat de ober had gezegd dat wij ook nederlanders waren en dat we zo luidruchtig waren :o naja zeg. Ik ben toen met Zala en Es even naar binnen gelopen om Zala het enorme aquarium te laten zien emt kreeften en andere vissen. Dit vond ze uiteraard prachtig. Ook nu kregen we meer contact met een van de jongere obers Lazeros. Ofzoiets. We hadden foto’s gemaakt met zala dus ik vroeg of ik een pen en papier mocht lenen om e-mail adressen op te schrijven. Hij begreep mij eerst verkeerd en dacht dat ik hem opschreef voor hem. Haha, heb ik weer! Zala met haar leuek opmerkingen dat we hem versierde. Ze wist niet eens wat het betekende :P ook mt de meiden naast osn hebben we even zitten praten. Uiteindelijk eheft lazaros ook zijn facebook opgeschreven en zijn hotmail. Wat is dat toch hier met die mannen? Naja. Toen we wilde gaan betalen kregen we van lazaros nog een likeurtje. Die ontzettend brande in mijn keel!. Niet echt een succes. En uiteindelijk kregen we de rekening die hoger was dan verwacht omdat we dus moesten betalen voor een salade waarvan we dachten dat die gratis was haha. Slim! Maar we zijn er er wel uit gekomen uiteindelijk. Toen we wilde weggaan moesten we nog even zoenen met de eigenaar. Wat is dat toch wij drieën met eigenaars? Die zei dat we voortaan bij hem de rekening moesten vragen omdat hij ons korting zou geven. Maar we moesten wel stiller zijn haha. Toen vroeg hij waar we heen gingen. En we zeiden dat we taxi terug gingen nemen. Stevie’s. En hij pakt zijn mobiel en gaat stevie’s bellen omdat het ee amat van hem was. Haha. Ochjee! Hij zette ons terug aan een tafel en begon te bellen. Hij probeerde uit te leggen dat hij drie dames had zitten die opgehaald moesten worden. Wel op luidsprekeer dus wij riepen. The Dutch students en vanaf de andere kant hoorde we Aaah! Hello! Haha we worden al bekent hier. Toen kregen we nog een gratis cypriotische baklava van hem en kwam lazaros nog even. Die vroeg om ons nummer omdat hij eerder die avond al had gezegd dat hij ook naar flairs ging waar wij ook heen gingen. Duss we hebben hem ons cypriotisch nummer gegeven. Mijn eigen nummer krijgt hij uiteraard niet! Ik heb wel maar een paar keer herhaald dat ik een vriend had. Om misverstanden te voorkomen maar ik geloof dat hij het wel begreep. Nu zijn we dan thuis en gaan ons zo klaarmaken om uit te gaan.

  • 28 April 2012 - 19:07

    Nico:

    Volgens mij zat er nog wat alcohol in je vingers toe je dit typte hahaha. Leuk om te zien dat jullie volop genieten. Vol houden hoor!

  • 28 April 2012 - 19:11

    Dymphy:

    Ja nooit zin om te controleren. en heb het in word gedaan en ja papa die doet nog steeds geen spellingscontrole!! haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dymphy

20 Jaar en zit nu in het tweede jaar van PW4 kinderopvang van het Davinci College te dordrecht. Ik ga samen met esmeralda en Kelly naar cyprus voor een buitenlandse stage.

Actief sinds 26 Maart 2012
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 12289

Voorgaande reizen:

17 April 2012 - 09 Juni 2012

Stage in Cyprus

Landen bezocht: