eerste week stage zit er bijna op - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Dymphy Blokland - WaarBenJij.nu eerste week stage zit er bijna op - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Dymphy Blokland - WaarBenJij.nu

eerste week stage zit er bijna op

Door: Dymphy Blokland

Blijf op de hoogte en volg Dymphy

26 April 2012 | Cyprus, Paphos

Waar was ik gebleven de laatste keer? Ohja.. De eerste griekse les. Dat was niet zo'n succes eigenlijk. Onze lerares heet valentina en is 26 jaar oud. Beetje jammer is dat ze niet zo heel duidelijk engels spreekt dus je moest echt goed luisteren. Wat is Grieks moeilijk. Ik bedoel wie verzint het nou om een f en een t achter elkaar te zetten. ik moet al lachen aan de gedachte bij al die mensen die die dus het volgende gaan proberen uit te spreken, ftor en dan nog iets. Jaja leuk bedacht. ik had gelijk al iets van ik ga dit dus echt niet volhouden! we moesten eerst het griekse alfabet leren die dus maar bestaat uit 24 letters en letters als de D bestaan uit twee letters en ze hebben drie I's en O's in het alfabet.
om iets voor 8 uur waren we klaar. we zijn die avond ook maar vroeg nar bed gegaan, omdat we behoorlijk uitgeteld waren.
Volgende dag op stage ging het eigenlijk allemaal heel rustig. Ik ben met Marcos weer naar alle lessen meegelopen en heb me overal netjes voorgesteld. Vooral de meiden zijn erg geïnteresseerd in mij. ze willen van alles over me weten en ik krijg steeds complimentjes over hoe ik er uit zie. Heel goed voor je ego dus om hier stage te lopen! de andere twee meiden van beneden hadden een dag vrij dus we liepen vandaag maar met ons drietjes. af en toe zien we elkaar tijdens de leswisselingen of tijdens de pauzes. waar we gewoon lekker tussen de kleintjes zitten. wat erg leuk is om te zien. Na schooltijd wilde we nog even naar Mrs Hutson lopen om onze papieren te laten ondertekenen. helaas was ze al in bespreking. toen zijn we maar op het plein in de zon gaan zitten omdat we moeten wachten op de lerares waarmee we naar huis kunnen rijden. rond half 3 waren we dan eindelijk thuis.
de rest van de dag hadden we vrij. ik wilde nog even voor een simpele broek gaan kijken omdat ik elke dag in dezelfde rok geen succes vind. maar eenmaal inde winkels zag ik al dat de goedkoopste broek die er normaal uitzag zo'n 30 euro was. maar deze paste ik allemaal niet en de rest was allemaal rond de 50 euro. Laat dus maar. die rok ziet er opeens niet meer zo erg uit!

Na het eten met het afwassen zagen we toch wel dat het nu echt niet meer kon met onze gootsteen. die zit dus helemaal verstopt! Maar dimitrie de huisbaas zou wel even een loodgieter sturen de volgende dag. nou het is inmiddels kwart over 10 hier en ik heb nog geen loodgieter gezien. Wel hebben we nieuw internet. die het wonderbaarlijk ook beter doet en langer volhoud. In plaats van dat hij nu elk kwartier volhoud houd hij het nu al minstens een uur vol! de laatste dagen was namelijk wel heel erg. we hadden soms avonden lang geen internet.
Na alles ben ik dus nog lekker even op skype met mijn moeder en zusje wezen babbelen. weer even iedereen op de hoogte gebracht. ook vandaag lag ik weer vroeg in bed.

Vanmorgen kwam ik iets te laat mijn bed uit. Om kwart voor 7 en we zouden normaal rond 10 over 7 klaar moeten staan. Oepsie. Wel stond ik op tijd klaar. Toen ik op mijn cypriotische mobiel ging kijken was er een smsje van de lerares die ons normaal meeneemt. ze moest naar de dokter dus we moesten een taxi bellen. Dus dat hebben ook maar gedaan en zijn met zun vijven de taxi in gedoken. Ik begin aardig door te krijgen waar alles zit op stage dus ik liep ook gelijk dit keer naar het goede lokaal en verdwaalde niet zoals de voorgaande dagen. Marcos verwelkomde mij weer en liet zien hoe zijn huiswerk was gegaan. ook begon hij al enthousiast in het duits te praten over zijn kat die nog steeds niet bevallen was. Daarna ben ik nog meegegaan naar lessen als Gym, engels, geschiedenis en grieks. Tijdens Engels waren we samen snel klaar dus toen mocht ik Marcos gaan begeleiden met engels boekje lezen. dit was erg leuk om te doen! Tijdens Grieks kreeg ik het griekse alfabet onder me neus geschoven en ben ik nog wat gaan oefenen voor mezelf. daarna waren we klaar en zijn we naar Mrs Hutson gelopen om te tekenen. dit keer zat ze er wel. hebben we nog wat gekletst over hoe het ging. en toen ze begon met ondertekenen ging het brandalarm af. dus wij naar buiten. bleek niets ernstigs te zijn alleen de liften zaten vast. dus konden we terug om te laten onderteken. Daarna moesten we nog wachten op de lerares die ons naar huis zou brengen.
Half 3 waren we weer thuis. Esmeralda en ik zijn toen vrij gelijk het bed in gedoken omdat we kei moe waren. zo vroeg opstaan elke dag en pas laat slapen door de warmte breekt je wel. om iets voor vijf werd ik weer wakker net op tijd voor griekse les. Dit keer ging alles stukken beter. ik begreep zelfs de grammatica en de uitspraak ging ook steeds beter. nu hopen dat ik het allemaal onthoud want eerst volgende keer krijgen we een toets met cijfer! en we moeten echt super veel leren! help! daarna zijn we kebab gaan eten. maar ik zat al snel vol. daarna ben ik nog even met es naar de kiosk gelopen voor wat dingetjes en ben toen begonnen aan dit verhaal :D dus ik ga zo lekker naar bed toe nadat ik mijn boterhammetjes heb gesmeerd en ga daarna lekker naar bed. voor je het weet is het weer weekend!

  • 26 April 2012 - 19:57

    Marianne:

    Alweer een leuk verhaal Dymphy. ik vind het hartstukke leuk om jullie zo te volgen. Volgens mij hebben jullie het allemaal netjes voor elkaar.
    Morgen nog een daagje stage en dan lekker weekend. Weer even lekker bijtanken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dymphy

20 Jaar en zit nu in het tweede jaar van PW4 kinderopvang van het Davinci College te dordrecht. Ik ga samen met esmeralda en Kelly naar cyprus voor een buitenlandse stage.

Actief sinds 26 Maart 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 12292

Voorgaande reizen:

17 April 2012 - 09 Juni 2012

Stage in Cyprus

Landen bezocht: