weer een nieuwe dag! 5... - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Dymphy Blokland - WaarBenJij.nu weer een nieuwe dag! 5... - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Dymphy Blokland - WaarBenJij.nu

weer een nieuwe dag! 5...

Door: Dymphy Blokland

Blijf op de hoogte en volg Dymphy

21 April 2012 | Cyprus, Paphos

Ik zal beginnen met gisteravond want toen ben ik met 6 andere meiden gaan stappen in de barstreet. We begonnen pas om 10 uur met tutten en omkleden. Daarna zijn we naar beneden gegaan naar de andere meiden die ook al klaar zaten om te gaan stappen. Toen hebben we weer stevie's gebeld om ons op te komen pikken. gelukkig is het een limo anders had het natuurlijk nooit gepast. al zat ik helaas in het midden dus ik zat wat oncomfortabel op de riemen. Daar aangekomen werd heel erg sjiek onze deur opgedaan door een werknemer daar en konden we uitstappen voor en achter. je voelt je bijna een diva haha.
in de club waar de meiden al vaker waren geweest was het ook erg gezellig met leuke muziek. helaas na mijn tweede sex on the beach cocktail kwam ik er achter dat ik niet genoeg geld bij me had. en helaas kun je bijna nergens pinnen in cyprus en moet je overal contant betalen. Dus zijn esmeralda en ik op zoek gegaan naar een pinautomaat. na aangesproken te zijn door andere werknemers van andere club's ( heel irritant want de mannen zijn hier heel handtastelijk ) vonden we geen pinautomaat. ook hulp van mensen uit de omgeving kregen we niet echt. dus terug naar de club waar de rest zat zodat Esli even met ons mee kon lopen. uiteindelijk hadden we dan toch geld.
De rest vand e avond hebben we nog leuke mensen ontmoet en kwamen we bijvoorbeeld de man die hieronder werkt tegen. De pizzahutman zoals we hem noemen. Esmeralda en ik hebben stevie's wat vroeger gebeld want mijn ogen vielen wel dicht na zo'n lange dag van slenteren en dan nog stappen.

Eenmaal thuis hoopte Esmeralda en ik toch naar bed te kunnen gaan maar toen kwamen we nog een beest tegen in de keuken. we denken een kakkerlak maar dat weten we nog niet zeker. dan veel ge-iiiiieeh!! hebben we hem naar buiten gegooid. en toen dachten we naar bed te kunnen gaan. helaas was dit niet het geval want ik vond er nog één in de badkamer net zoals esmeralda. Daarna konden we eindelijk gaan slapen. het was toen inmiddels drie uur.

Vanmorgen was ik een keertje pas rond 11 uur wakker, mag ook wel eens in het weekend. Ik ben toen nog even lekker rustig op het balkon wakker gaan zitten worden. niet veel later werd Esmeralda wakker en zijn we de tafel gaan dekken. ook toen kwam Kelly haar kamer uit. We wisten nog niet echt wat we gingen doen vandaag maar hebben uiteindelijk besloten naar de archeologische site te gaan. dit zijn opgravingen uit de romeinse tijd. dus stevie's maar weer gebeld. dit keer niet zo'n hele interessante chauffeur. om 2 uur kwamen we bij de Site aan. de entree was maar 3,40...Als je zo'n oppervlakte openluchtmuseum wil bekijken in Nederland mag je zeker een eurootje of 15 wel rekenen!
ik heb hier een paar mooie foto's gemaakt van de oude ruïnes van het kasteel, het oude huis en het oude theater. deze foto's zal ik ook nog toevoegen als ik de foto's van de andere meiden ook heb. na een flinke wandeling in de volle zon zijn we terug naar de haven gelopen en zijn we weer gaan zitten bij theo's we werden onthaald met twee zoenen door de man die de vorige keer al zo vriendelijk was tegen Kelly. Hier hebben we lekker een ijscoupe op. ik ee bananasplit. Jammie!! na nog wat drinken ben ik erna nog een pet wezen halen omdat de zon op mijn verbrande voorhoofd toch wel zeer deed. op de terugweg zijn we nog even met de man van theo's (nicknaam: pettemans) op de foto gegaan. wat een vriendelijkheid hier en wat een gastvrijheid! heerlijk! daar kunnen nederlanders nog wat van leren.

vanavond hebben de meiden Pasta op naja en de meeste die mij kennen weten.... dat eet ik niet haha. Dus toen heb ik maar weer een eitje voor mezelf klaargemaakt. toen de vraag. wat gaan we 's avonds doen? Toen stond Annemarie ons buurvrouwtje voor de deur. die vroeg ook wat we gingen doen. We gingen dus maar wat samen drinken op het plein hier niet ver vandaan. loopbaar dus dat scheelt weer taxigeld. Eerst zaten wen ergens daar verkochten ze dus geen alcohol dus zijn we na 1 drankje maar weer opgestapt naar de kroeg aan de overkant waar ze voetbal aan het kijken waren. Jaja, ik heb voetbal zitten kijken! gezellig met alle Cyprioten die er zaten. Ook stond hier de mede eigenaar George die ons hartstikke vriendelijk hielp en leuk was om meet te praten en heel geïnteresseerd was naar onze komende stages. we hadden wel zin in iets lekker maar ze hebben hier altijd van die grote maaltijden dus vroegen we aan George of hij niet een soort van hapjesschaal kon maken. lekker hollands :D hij begreep ons heel goed want niet veel later kwam hij met een schaal aan zetten waar kipnuggets, patat, kaasblokjes en worststukjes op lagen. Bedankt George! vervolgens zei hij ook nog dat het van het huis was! toen moesten we natuurlijk ook met george ook nog even op de foto. We zouden dit hier zeker vaker gaan doen. zo'n leuke echte cypriotisch cafe. zonder toeristen eigenlijk. heel gezellig maar we wilde allemaal eigenlijk nog even op de computer. bij het afrekenen gaf George ons ook nog korting op de drankjes. handig zo'n eigenaar als vriend! we vroegen hem wanneer hij er weer was want hij komt helemaal uit limassol. en vertelde dat hij er elk weekend was. dus dan gaan we zeker even terug want mijn kaken doen nu nog pijn van het lachen.

Zodat was me weer een aardig verhaal geloof ik zo maar. Kelly gaat morgen naar het strand met de buurvrouwtjes en wat Esmeralda en ik gaan doen weet ik nog niet. een dagje rustig aan lijkt me wel wat. We zien het wel. het is in ieder geval onze laatste vrije dag. want de dag erna gaan we toch echt kennismaken op onze stages. Ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dymphy

20 Jaar en zit nu in het tweede jaar van PW4 kinderopvang van het Davinci College te dordrecht. Ik ga samen met esmeralda en Kelly naar cyprus voor een buitenlandse stage.

Actief sinds 26 Maart 2012
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 12304

Voorgaande reizen:

17 April 2012 - 09 Juni 2012

Stage in Cyprus

Landen bezocht: