Dag vier - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Dymphy Blokland - WaarBenJij.nu Dag vier - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Dymphy Blokland - WaarBenJij.nu

Dag vier

Door: Dymphy Blokland

Blijf op de hoogte en volg Dymphy

20 April 2012 | Cyprus, Paphos

ook vandaag lekker vroeg, net even een tukkie gedaan omdat we een hoop hebben gelopen vandaag.

Esmeralda en ik waren al vroeg wakker. ik net iets vroeger waardoor ik nog lekker even de tijd had om te gaan douchen. Dat lekkere douchen begon niet zo lekker. omdat ik eerst alleen maar koud water kreeg en ik dus op een onwijs onhandige manier probeerde mijn haar in te soppen. na wat draaien aan de kraan had ik dan eindelijk heerlijk lauw water en kon ik verder gaan douchen. Toen ik er uit kwam werd esmeralda ook wakker we hebben ons toen aangekleed en alvast de afwas gedaan van ons late eten van gisteravond. her is toch uiteindelijk rond een uur of 10 toch een eitje geworden.

Hierna zijn we even naar de bakker aan de overkant gelopen waar we nog even brood en melk hebben gehaald. eenmaal terug in ons appartement hebben we ook maar gelijk de tafel gedekt en toen werd kelly ook wakker die dus verrast weer tegen een gedekte tafel aanliep.

Na het eten van ons boterhammetjes hebben we nog wat opgeruimd. onze weer helemaal ingesmeerd tegen de felle zon getut en zijn toen rond half 12 maar gaan lopen in de hoop om de overdekte markt te gaan vinden.

We zijn de weg maar gaan lopen en de borden gaan volgen naar kato paphos. op de borden stond 4 kilometer. dus dat hebben we dapper gevolgd. Helaas kwamen we weer uit bij de haven al was de weg er heen wel leuk. we spotte wat salamanders en kunstwerken. Ook werden we onderweg constant benaderd door taxi chauffeurs. dit is best irritant want die zijn best wel opdringerig. eentje kwam ons zelfs achterna en stopte een eindje verderop voor ons. na veel aandringen zijn we maar gewoon door gaan lopen. verder naar de haven om daar wat te gaan drinken. Helaas ben ik niet zo sportief en had het nu echt wel al gehad met het lopen nu ik het gevoel kreeg dat we dus de overdekte markt nooit gingen vinden. dus zijn we maar wat gaan eten en drinken bij restaurant seagul. hier hadden lekkere sandwiches. we waren hier weer rond de 8,80 kwijt voor een bord met sandwiches en patat en een cola.

Hierna zijn we nog even in een winkeltje gaan kijken voor oorbellen en een handtas en we slaagde hierin. Aan de overkant zagen we een bord met aquarium van paphos dus liepen we naar de achterkant om hem daar te vinden. Helaas kwamen we er achter dat hij er inderdaad ooit gezeten heeft maar waarschijnlijk verhuist is naar een andere plek. wel stond er een mooie oude kerk.

toen heb ik de stoute schoenen maar weer aangetrokken en ben maar weer gaan bellen naar stevie's en die kwam niet veel later ons oppikken. dit keer niet zo'n leuke man als de vorige keer. hij snapte ook niet echt waar we heen wilde en dus belande we ergens bovenop een berg waar wel veel souvenir winkels zaten maar ook meer zat er niet. toen zijn we daarna nog wat gaan rondlopen en kwamen opeens een oude Turkse bad tegen. hier hebben e nog wat mooie foto's van gemaakt. ik had toen eer zin om nog meer te zien en dacht te hebben gezien dat er een bord stond naar de tombs of kings. (de graftombes van de koningen) we zijn een stukje de heuvel af gelopen en kwamen toen op een punt waar we drie richtingen heen konden. toch aar niet gedaan dus en terug gaan lopen naar een punt waar we stevie's weer konden gaan bellen.
Dit keer was esmeralda aan de beurt en ook haar ging het goed af want niet even later stond onze limo weer klaar. Dit keer stapte we in bij een engelsman genaamd Nick. wat een leuke man was dit. we hebben ontzettend gelachen in de limo en hij vond het blijkbaar ook erg gezellig met ons. dus hebben we hem aan het einde maar een fooi gegeven. hier was hij heel erg blij mee en zei toen zijn naam en hoopte dat hij ons nog een keer zou zien. dat leek ons ook erg leuk!

Na wat internetten ben ik de soep gaan klaar maken. dat ging goed. en de soep stond al gauw klaar. dus zijn we gaan eten. Helaas viel de aanmaaksoep van maggie flink tegen en hebben we eigenlijk alleen het brood opgegeten. Ik ben niet veel later door de meiden naar mijn bed gestuurd omdat we vanavond nog gaan stappen met de andere vier Nederlandse meiden
ook weer lekker met stevie's naar de barstreet. gezellig hoor! dus ik ga me na dit verhaal maar eens omkleden en optutten want we gaan eerst nog even bij onze onderbuurtjes langs om wat voor te drinken. Wat we morgen gaan doen weet ik nog niet. Ik laat het gewoon op me af komen!

Tot mijn volgende verhaal!

  • 20 April 2012 - 18:47

    Nico:

    Maggi wat maak je me nu??? Volgens mij hebben jullie je griekse les hard nodig om te komen waar je wil zijn?
    Goed om te zien dat jullie je vermaken. Het zal volgende week wel wat anders worden met de vroege start van de school.
    Koop een kaart van de stad en laat ze op school leuke dingen aangeven. Dan kun je dat aan de taxichauffeur geven, of naartoe lopen.
    Veel plezier daar nog de komende dagen

  • 22 April 2012 - 15:13

    Opa Smit:

    je heb beter weer dan hier
    het lijkt hier wel herfst
    nog veel plezier en kiik goed uit met wie je mee gaat
    gr opa smit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dymphy

20 Jaar en zit nu in het tweede jaar van PW4 kinderopvang van het Davinci College te dordrecht. Ik ga samen met esmeralda en Kelly naar cyprus voor een buitenlandse stage.

Actief sinds 26 Maart 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 12303

Voorgaande reizen:

17 April 2012 - 09 Juni 2012

Stage in Cyprus

Landen bezocht: