Eerste stagedag - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Dymphy Blokland - WaarBenJij.nu Eerste stagedag - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Dymphy Blokland - WaarBenJij.nu

Eerste stagedag

Door: Dymphy Blokland

Blijf op de hoogte en volg Dymphy

24 April 2012 | Cyprus, Paphos

Mijn eerste stage dag begon vanmorgen al vroeg. om half zeven ons bed uit en klaar maken voor onze stage. Om 7 uur belde de meiden dat we naar de kiosk gingen lopen waar de lerares ons zou oppikken.
daar zijn we heen gelopen en we hebben wel even staan wachten tot ze er eindelijk was. Weer met z'n zessen in de auto gepropt en ik lekker alle ruimte voorin.
rond 10 voor acht kwamen we aan op de school dat is ook wanneer de lessen beginnen. Eerst moesten we ons inchecken bij de balie om onze begintijd op te schrijven. daarna zijn we naar Mrs Hutson gelopen (de hoofd van de school) die nam ons drieën nog even mee om te gaan zitten en te overleggen wat we precies gingen doen. Zo had ze voor kelly een kindje met een rugzakje. dit zijn russische kinderen die nog slecht meegaan op school. Dit vond kelly wel wat dus zij had al haar plekje. Toen vroeg ze of er iemand duits sprak. Ja ik sprak dus wel een beetje duits. Er was dus een kindje dat nog niet zo best engels sprak uit duitsland en die kon wel wat extra hulp gebruiken in de lessen. Ik hoefde niet perfect duits te spreken. Ik vond het wel een leuke gedachte en nam het idee dus aan.
Daarna werden we allemaal naar onze klassen gebracht. Ik ben de enige met een wat ouder kind dus ik werd ook als laatste afgezet. Wat gelijk al opviel was dat de kinderen van de wat oudere klassen bij binnenkomst van Mrs Hutson gingen staan en in koor riepen: Goodmorning Mrs Hutson! Volgens mij was ik in een film terecht gekomen haha. Ik werd voorgesteld aan de klas. het jongetje waarmee ik moest gaan werken was Markos. een tenger spontane leuke duitse jongen. die al gauw een hele hoop teen mij durfde te praten. Iets wat te snel duits voor mij dus ik moest hem soms afremmen. Wel versa ik het beter dan ik het spreek heb ik gemerkt wantt ik wist niet hoe ik hem moest uitleggen dat hij het in een 'sentence ' dus een zin moest zetten. wat was het duitse woord voor zin? het is uiteindelijk wel goedgekomen hoor. zo ben ik met hem naar engels, gym, grieks en engels gegaan. ook de andere kinderen vroegen genoeg om aandacht. vooral de meiden natuurlijk. de jongens kwamen vooral als ik wat voor ze moest vertalen aan Marcos. we hadden twee pauzes waar we met zun alle samen buiten hebben gegeten terwijl de kleintjes om ons heen rende en dingen aan ons vroegen. et was zeker een geslaagde dag. om één uur waren we weer klaar en hebben we de taxi naar huis gebeld omdat we geen zin hadden een uur te wachten op de lerares die nog bijles ging geven. om 5 uur hebben we griekse les tot vijf uur. ik kijk nog even hoe dat bevalt omdat ik al bijles krijg op school. en daar leer ik WEL woordjes. dus we gaan het zien...

  • 24 April 2012 - 13:24

    Marlies, Oh Nee He!!:

    om 5 uur hebben we griekse les tot 5 uur? lekker kort lesje dan he!!!

  • 24 April 2012 - 18:53

    Dymphy:

    haha Ja ik typ de blogs altijd hee snel en geen tijd om ze na te lezen :$ maar het was tot 8 uur :$

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dymphy

20 Jaar en zit nu in het tweede jaar van PW4 kinderopvang van het Davinci College te dordrecht. Ik ga samen met esmeralda en Kelly naar cyprus voor een buitenlandse stage.

Actief sinds 26 Maart 2012
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 12300

Voorgaande reizen:

17 April 2012 - 09 Juni 2012

Stage in Cyprus

Landen bezocht: