stageweek nummer drie! - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Dymphy Blokland - WaarBenJij.nu stageweek nummer drie! - Reisverslag uit Paphos, Cyprus van Dymphy Blokland - WaarBenJij.nu

stageweek nummer drie!

Door: Dymphy Blokland

Blijf op de hoogte en volg Dymphy

07 Mei 2012 | Cyprus, Paphos

Olla! weer eens tijd voor een verhaaltje vanaf dat kleine eilandje! Vrijdag was ik geloof ik gebleven voor dat we lekker gingen drinken bij George. het was ook weer erg gezellig met zun vijfjes. Ik was wel op me hoge hakken die ik hier voor vijf euro heb gehaald. dus mijn voetjes deden behoorlijk zeer kan ik je zeggen. we zijn niet al te laat naar huis gegaan en heb toen nog even lekker zitten internetten met me ventje en een of andere gekke cyprioot waar de meeste wel weten wat ik daar mee bedoel en anders is het jammer ik ga der niet al te ver op in. laten we zeggen dat het gezeur toen begonnen is hahaha.

De volgende dag wilde we weer lekker naar het strand om kleur op te doen maar omdat we niet al te vroeg wakker waren zijn esmeralda en ik maar alvast gegaan. helaas hebben we het niet lang volgehouden want er stond dus geen wind... pfoe! voelde wel 50 graden haha. dus na een koel drankje zijn we naar the pelican restaurant gelopen om daar wat te gaan eten en drinken. en natuurlijk had ik mijn salmon weer :D helemaal blij natuurlijk. Omdat wij onderhand de beroemde Nederlandse studenten zijn hier kregen we ook hier weer korting. Wat een vervelend leven heb ik toch! Daarna was het vlug naar huis want we zouden 's avonds weer gaan stappen... en wat een avond was het !

Kelly ging eerst met de buurmeiden dus ook inclusief Spaanse meiden naar een verjaardag van een andere Spaanse meid. Esmeralda en ik gingen toen alvast naar de Barstreet. hebben we weer eerst een drankje gedaan bij Flairs toen zijn we even wezen pinnen en zijn toen doorgelopen naar de karaokebar waar we ook weer warm onthaald werden door de DJ. Yeah the Girls from the netherlands! Jaja! hij wilde natuurlijk graag dat we weer een liedje gingen zingen maar esmeralda en ik kwamen er niet snel uit. Ook hier kregen we weer gratis shotjes en zelfs een compliment van een van de meiden die daar werkt dat we zulke mooie stemmen hebben.. hmm nou dat bleek wel anders toen we Girls just wanna have fun moesten gaan zingen haha. Na het laatste liedje wat overigens een Nederlands talige was. van Marco Borsato uiteraard, zijn we naar de overkant gelopen waar flairs zit. Hier kwamen we eerst onze grote Nederlandse vriend tegen. Toen hebben we contact gezocht met kelly die inmiddels in de Linekers stond. Dus zijn we daar heen gegaan om even een feestje te bouwen. En uiteraard de enorm irritante Cyprioten van ons weg te duwen. Bah. wat walg ik toch van die gozers nog steeds. wel viel het nu wel mee omdat we twee Spaanse jongens bij ons hadden. dan doen ze opeens opvallend weinig.

Esmeralda en ik zijn even buiten af gaan koelen en stonden niet veel later toe te kijken hoe een vent met een stoel ramde op iemand zun hoofd. deze stond overigens niet meer op. Gek he :P Nadat alle meiden buiten waren ehbben we nog even alles bijgekletst over wat er was gebeurd en zijn toen weer naar flairs gelopen om gratis binnen te kunnen komen voor rainbows wat we dit keer met de mannen er bij wel weer aandurfde. En het was super gezellig!
Om 5 uur lag ik eindelijk in bed :$

Volgende dag hebben we rustig aan gedaan en weer naar het strand gegaan met ons vijfen. om daarna nog even een drankje toetje en soort van avondeten te doen bij the pelican.
Toen we eenmaal in de taxi zaten naar huis kwam kelly erachter dat ze haar portomonnee kwijt was. dus zijn we als een soort mission impossible mensen terug gereden en hebben gerend en gezocht en gehuild toen we hem vonden bij een Hollands stel die hem 's middags hadden gevonden. pfoe. Te veel drama dus op tijd naar bed. Jaja dat zeggen we ook wel vaker :P ook dit keer lukte het niet om in slaap te komen. Maar moesten we wel om 6 uur weer ons bedje uit om naar stage te gaan.

Dat deed dus wel even zeer vanmorgen. Maar ik zat wel vol spanning omdat ik nu een andere klas zou krijgen. year 2. Ik heb een hele leuke begeleidster hier. leuke spontane vrouw en heb ik eindelijk weer eens wat nuttigs kunnen doen en kunnen rondlopen en helpen. De dag vloog dus ook voor mij. ook wilde ze alles weten over mijn opdrachten dus dat komt nu ook eindelijk op gang zo. en heb ik dan ook al één opdracht af en liggen er twee opdrachten klaar die zijn vertaald naar het engels. Ook heb ik een Nederlands jongetje in de klas. Echt heel lief! wel moet ik met hem afspreken dat hij alleen Nederlands met me mag praten in de pauzes of na schooltijd. tijdens lesuren moet het engels. niet dat dat uitmaakt want dat 8 jarig jongetje spreek beter engels dan ik. Dus mijn eerste dag was wel geslaagd :D heb een opdracht af en ben er van plan deze week nog twee te maken. Morgen hebben we weer griekse les. daar zien we erg tegen op.. omdat het gewoon zoveel tijd in beslag neemt en we nog zoveel moeten doen aan school enzo. maar goed even goed over nadenken dus of we dat voortzetten.

Zo dat was weer even een verhaaltje van mijn Kant. voor de rest gaat ook alles goed. Geen last van mijn crohn althans zolang ik niet drink haha. en eigenlijk wordt het leven hier al vrij snel een gewoonte en normaal. al mis ik wel iedereen in Nederland. ik mis frikadellen en Hollandse pot. en vandaag hebben we de sleutel van ons eerste flatje gekregen. helaas moet ik dat ook missen maar de eerste foto's zijn gelukkig al binnen! Nou in ieder geval.. Tot volgend verhaal!

  • 08 Mei 2012 - 13:56

    Opa Smit:

    jij maar feesten en mic maar zweten voor jully nestje haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dymphy

20 Jaar en zit nu in het tweede jaar van PW4 kinderopvang van het Davinci College te dordrecht. Ik ga samen met esmeralda en Kelly naar cyprus voor een buitenlandse stage.

Actief sinds 26 Maart 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 12299

Voorgaande reizen:

17 April 2012 - 09 Juni 2012

Stage in Cyprus

Landen bezocht: